Direktlänk till inlägg 19 september 2014

Lyckats försova mig

Av Chris - 19 september 2014 09:44

Natten till igår kunde jag inte somna. Inget ovanligt för mig. Men natten innan hade jag bara sovit 1,5 timme.


Innan jag gick och lade mig tog jag som jag skulle 75 mg Sicordinol, 2 Propavan och 30 mg Sobril. Detta sover en häst på. Men inte jag.... Utan vid 3 gick jag upp och tog 50 mg Sicordinol till. 

Gubben min väckte mig vid 7-tiden och undrade om jag ville ha kaffe. Men avböjde och sa att jag skulle dra mig lite. 

12.35 ringer de från "jobbet" och väcker mig. De undrade hur det var med mig.

Jag skulle ha hundkurs 12,30 och brukar alltid vara ute i god tid.

Jag svrade att det bara var bra och att jag var lite försenad. Så i jeansen och en tröja, in med vovvarna i bilen och det fick bli äppel till frukost-lunch.


Väl på plats så var jag helt vimmelkantig. Skit också, har kört bil i detta skick. Kursdeltagarna var glada att jag kom och såg fram emot en spårkurs med sina fyrbenta vänner. Jag längtade bara hem till sängen de första två timmarna. Sedan gick det bättre och bättre. Hoppas de inte märkte hur snurrig jag var i huvudet. Tror inte det. Utan de var så nöjda och glada för vad deras hundar hade lärt sig.


Just denna dag hade jag även lyckats boka in ett ljusparty på kvällen. Hua,,,,

Där lyckades jag sätta fart på 1400 kr i ren vimsighet. Men tror nog ljusen kommer att sprida en härlig doft och att sljusstakarna kommer att pryda vårat hem.


Min gamla psykolog som hade den dåliga smaken att flytta ringde till min förtjusning upp mig. Alltid skönt att prata med honom. Den psykologen jag har i öppenvården har jag inte riktigt fått förtroende för. Och han snöar in på sitt och glömmer mig och vad jag har sagt. Inte är han påläst heller om min historia.

Min gamla psykolog är tvärt om. Han bryr sig och har riktiga råd att komma med. Han får mig att tänka och känna och sätta ord på allt elände och glädjeämnen. Svårt att hitta en sådan psykolog på hemmaplan. Förväntar mig inte att de psykologer jag träffar i dag ska vara lika bra.

Den psykologen som håller på med min omfattande utredning är bra. Synd att han bara håller i utredningen och inte i min terapi. Men ibland sätter vi oss och pratar om mitt liv och lättar på ångesten.


Ibland får jag för mig att jag ska läsa till psykolog men tycker att jag är för gammal. Tror jag skulle kunna göra ett bra jobb med min högsensitivitet. Mitt intresse för människan är stort. Ska i alla fall nu läsa stresshantering och mindfullness. Alltid en början..... Är ju sjuksköterska i grunden och har läst extra psykologi, psykiatri och socialpsykologi.


Take care    

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chris - 20 september 2014 13:03


Märkligt dygn det här.... Först får vi det tråkiga meddelandet att gammelgammelfarmor har somnat in. Sedan får vi meddelande om att faster har fött en flicka. Och detta på lillemans födelsedag.  En somnar in och en föds i släkten på samma dag...

Av Chris - 19 september 2014 10:05

Bara för att: jag är tyst - betyder det inte att jag inget har att säga.  jag verkar lycklig - betyder inte det att allt är bra.  jag skrattar ofta - betyder det inte att jag inte tar saker på allvar.  jag förlåter - betyder inte att du kan t...

Av Chris - 17 september 2014 19:49

Vet inte hur jag ska göra. Hela livet bara snurrar runt i huvudet.  Har jag kraft nog att möta Försäkringskassa, arbetsgivare och läkare samtidigt?  Ångesten är nog ett symtom på att jag vet att ingen av dessa bryr sig om mig utan till varje pr...

Av Chris - 16 september 2014 19:51

Vad är meningen med att hela tiden kämpa? Vi måste sova för vi måste gå upp på morgonen. Vi måste gå upp för att vi måste jobba.  Vi måste jobba för vi måste ha pengar. Vi måste ha pengar för att överleva. Varför ska vi överleva. Vad är m...

Av Chris - 16 september 2014 19:12


 

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska vargen få röra sig fritt i Sverige?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards