Direktlänk till inlägg 16 september 2014

Fortsatt sjukskriven

Av Chris - 16 september 2014 18:24

Ja ha, idag har man träffat sin läkare på psykiatrins öppenvård. Min sjukskrivning går ut 30/9. Det blev förlängning till årsskiftet. 


Vi pratade en hel del om hur det skulle vara att återgå så sakteligen till jobb. Det som min läkare märkt är att min ångest blir värre när vi pratar om återgång till jobb. Men jag har inget emot mitt jobb. Dock klarar jag inte den press och tress som det skulle innebära för mig. Jobbar nu på dagterapi på bondgård tre dagar i veckan. Är där 3 timmar varje gång. Efter det är jag helt slut. Behöver flera timmar för att återhämta mig rent psykiskt men även fysiskt. Så det är klart att jag inte är redo för några 12-timmarspass med psykiskt funktionshindrade barn. 


Sedan blev jag sur...... Min läkare nämnde inget om möte med arbetsgivare och försäkringskassa. Det fick jag reda på när jag meddelade min chef att sjukskrivningen förlängdes och att det troligen kommer att bli förlängning efter det. Hon sa att vi ses på mötet i oktober. Vilket möte?????? Jo då, försäkringskassan hade kallat min chef och läkare till möte angående mig. Min läkare sa inget, försäkringskassan har inte kontaktat mig. Sur, sur, sur.... Har inget emot mötet men bara för att jag är sjukskriven så betyder inte det att jag inte planerar mitt liv. Men nu vet jag.....


Mitt mående pendlar hit och dit. Förutom att jag varit förkyld med fruktansvärd hosta i snart en månad så vill jag vissa dagar bara ge upp. Medans vissa dagar går ok om jag bara tar det lilla lugna. Vissa perioder känner jag mig manisk och vissa perioder helt apatisk. Ångesten spökar där hela tiden. Känns som jag är i blandtillstånd långa tider. 


Har börjat med en ny strategi för att göra något varje dag men inte köra slut på mig. Ställer äggklockan på 25 minuter. Under den tiden styr och ställer jag efter bästa förmåga. När klockan ringer måste jag pausa minst 10 minuter. Kör lite mindfullness eller bara kaffe med cig. Sedan börjar jag om igen x antal gånger. Funkar riktigt bra!


Nä, nu ska jag ta tag i vovvarnas motion. Idag ska jag våga mig ut när det är ljust. 


Take care!!!


#sjukskriven #bipolär #DESNOS #ångest

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Chris - 20 september 2014 13:03


Märkligt dygn det här.... Först får vi det tråkiga meddelandet att gammelgammelfarmor har somnat in. Sedan får vi meddelande om att faster har fött en flicka. Och detta på lillemans födelsedag.  En somnar in och en föds i släkten på samma dag...

Av Chris - 19 september 2014 10:05

Bara för att: jag är tyst - betyder det inte att jag inget har att säga.  jag verkar lycklig - betyder inte det att allt är bra.  jag skrattar ofta - betyder det inte att jag inte tar saker på allvar.  jag förlåter - betyder inte att du kan t...

Av Chris - 19 september 2014 09:44

Natten till igår kunde jag inte somna. Inget ovanligt för mig. Men natten innan hade jag bara sovit 1,5 timme.   Innan jag gick och lade mig tog jag som jag skulle 75 mg Sicordinol, 2 Propavan och 30 mg Sobril. Detta sover en häst på. Men inte ja...

Av Chris - 17 september 2014 19:49

Vet inte hur jag ska göra. Hela livet bara snurrar runt i huvudet.  Har jag kraft nog att möta Försäkringskassa, arbetsgivare och läkare samtidigt?  Ångesten är nog ett symtom på att jag vet att ingen av dessa bryr sig om mig utan till varje pr...

Av Chris - 16 september 2014 19:51

Vad är meningen med att hela tiden kämpa? Vi måste sova för vi måste gå upp på morgonen. Vi måste gå upp för att vi måste jobba.  Vi måste jobba för vi måste ha pengar. Vi måste ha pengar för att överleva. Varför ska vi överleva. Vad är m...

Presentation

Fråga mig

0 besvarade frågor

Omröstning

Ska vargen få röra sig fritt i Sverige?
 Ja
 Nej
 Vet inte

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2014
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards